Taloudellinen apu

Taloudellista apua on mahdollista saada oman asuinalueesi ev.lut. seurakunnasta.

Taloudellisen avun hakijan tulee ensisijaisesti selvittää, saako Kelalta ne tuet, joihin on oikeutettu. Sen jälkeen avun tarvitsijan tehtävänä on selvittää onko hänen mahdollista saada kaupungin sosiaalitoimesta täydentävää tai ennaltaehkäisevää toimeentulotukea. Diakonian taloudellinen avustus on tarkoitettu viimesijaiseksi avustusmuodoksi kelan ja kunnan sosiaalitoimen jälkeen.

Diakonia-avustus on lähtökohtaisesti pienimuotoista ja tilapäistä avustamista ruokaan ja hygieniatuotteisiin. Diakoniatyöntekijän tapaamisella käydään läpi avun tarvitsijan tulot ja menot, joiden perusteella diakoniatyöntekijä tekee avustuspäätöksen. Diakoniatyöntekijä saattaa myös ohjata avun tarvitsijaa erilaisten palveluiden piiriin.

Auttamisen tavoitteena on, ettei avun tarvitsija enää jatkossa tarvitsisi seurakunnalta taloudellista avustusta selviytyäkseen.

Mikäli tarvitset taloudellista apua, ota yhteyttä seurakunnan diakoniatyöntekijään tekstiviestitse, sähköpostitse tai soittamalla.

Punainen kolmipyöräinen yksinään kävelytiellä.