Päätöksenteko

Kirkkoherra johtaa seurakuntaa yhdessä seurakuntaneuvoston kanssa.

Rymättylän seurakunnassa päätösvaltaa käyttää seurakuntaneuvosto, jossa on puheenjohtajan lisäksi kahdeksan (8) muuta jäsentä. Puheenjohtajana toimii Rymättylän kirkkoherra.

Lisäksi seurakunnassamme toimii neljä aktiivista työryhmää, jotka keskittyvät toiminnan tukemiseen.

Puheenjohtajan sauva kirkkolakikirjan päällä

Rymättylän seurakunta kuuluu Naantalin seurakuntayhtymään yhdessä Merimaskun ja Naantalin seurakuntien kanssa. Seurakuntayhtymä huolehtii jäsenseurakuntien puolesta talous- ja palkkahallinnosta, kiinteistöhallinnosta, hautaustoimesta, yhteisestä viestinnästä ja ympäristötyöstä. Seurakuntayhtymän ylintä päätösvaltaa käyttää yhteinen kirkkovaltuusto, jossa Rymättylän seurakunnalla on viisi (5) jäsentä.

Rymättylän seurakuntaneuvosto kaudella 2023-2026

Puheenjohtaja Rymättylän kirkkoherra Petri Sirén

Jäsenet:
Iiris Päivölä, varapuheenjohtaja
Martti Jaanto
Seppo Kustonen
Lassi Lähteenmäki
Sanna Pitkänen
Elina Koisaari
Jaana Törne
Maiju Pietilä

Rymättylän seurakunnan edustajat yhteisessä kirkkovaltuustossa kaudella 2023-2026

Martti Jaanto
Kaija Saarni
Elina Koisaari
Maarit Sainio
Jaana Törne

Yhteisen kirkkovaltuuston päätöksiin voit tutustua alla olevan linkin kautta.