Rymättylän hautausmaa

Viluntie 2, 21140 Rymättylä

Rymättylän hautausmaa koostuu neljästä osa-alueesta, vanhin puoli sijaitsee kirkon pääoven edustalla ja uusin puoli Rymättyläntien puolella merelle päin. Viimeksi hautausmaan laajennus suoritettiin vuosina 1997-1998.

Hautapaikka Rymättylän hautausmaalla

Muistomerkkejä

• Muualle haudattujen muistelupaikka sijaitsee keskellä hautausmaata kiviaidan vieressä. Muistokivet ovat rymättyläläisiä luonnonkiviä.
  • Karjalaan jääneiden vainajien muistomerkki on pystytetty Karjalaan haudattujen vainajien muistolle ja siinä on teksti ”Karjalaan jääneiden vainajien muistolle. Rymättylän karjalaiset 1967”. Muistomerkki sijaitsee kirkon pääoven vieressä.
  • Kansalaissodan sankarivainajan muistomerkki on pystytetty vuonna 1918 kaatuneen saksalaisen sotilaan muistoksi ja siinä on teksti "Suomen vapaustaistelussa kaatuneelle sankarille kansalaisilta Rymättylässä ja Merimaskussa."

Parkkipaikat

• Kirkon ja hautausmaan edustalla on parkkipaikka noin 60:lle autolle.
Esteetön wc Esteetön wc
wc wc